סובלים מנדודי שינה? יש לנו פתרון בשבילכם

הלחץ היום יומי משפיע על השינה, גורם לנו להתעורר ולנוע בחוסר שקט גם בזמן המוקדש למנוחה ואגירת כוחות. כיצד הטבילה בג'קוזי משפרת מיד את יכולתנו להירדם ולהגיע לשינה עמוקה?

אחוזים הולכים וגדלים מאוכלוסיית העולם סובלים מהפרעות באיכות השינה. תופעה זו ידועה ונחקרת בכל העולם, והמסקנות מצביעות על מספר גורמים עיקריים הקשורים זה בזה, ומשפיעים בצורות שונות ובזמנים שונים כמעט על כל אלו הסובלים מאותן בעיות.האלמנט החוזר במחקרים רבים בכל העולם הוא גורם הלחץ, "הסטרס", תופעה נפוצה בחיים המודרניים, שההשפעות שלה על הפיסיולוגיה שלנו נחקרות בצורה גורפת, ונחשדות כעומדות בשורשן של תופעות כרוניות רבות ונרחבות, מעבר להפרעות בשינה. מבין הפרעות השינה שזוהו כמקושרות ללחצים וסטרס יומיומי, ניתן לזהות:

 

קושי להירדם בלילה *

התעוררות מוקדמת מהרצוי *

התעוררות חוזרת לאורך הלילה *

קושי לחזור לישון לאחר ההתעוררות *

שינה קלה ולא עמוקה *

שינה חסרת שקט\תנועתית *


אם אתם סובלים מאחת או יותר מתופעות אלו, אחד מהדברים שיכולים לתמוך בתהליך הריפוי שלכם הוא טבילה בג'קוזי
והשלווה ששהות בג'קוזי מעוררת בגוף ובנפש

 

השפעת הג'קוזי על רמת המתחים בגוף

מתח המצטבר בגוף ניתן לזיהוי בימינו, וזאת על-ידי נוכחות של חומרים שונים בדם. הגוף שלנו מופעל על ידי הורמונים,
והסטרס שאנו חווים הוא לא רק תופעה של מחשבות לוחצות והרגשה של דחיפות ברמת העשייה היומיומית,
אלא מופעים גופניים ותחושות ברורות בגוף כולו, תחושות הקשורות להפעלה הורמונאלית מוגברת,
מנגנון גופני הנועד לייצר אנרגיה גבוהה וריכוז חזק בעתות עקה.

מנגנון גופני עתיק יומין זה נועד לתמוך בנו בעתות עקה לפרקי זמן קצרים. החיים המודרניים מחזיקים אותנו במתח במשך זמן רב, לעיתים חודשים שלמים, והמחיר הוא פגיעה בבריאות, וביכולת להירגע, שכן מנגנון זה מחזיק אותנו ערים.
הטבילה בג'קוזי עוטפת את הגוף בחום ובתחושת הרפיה, והתגובה של מערכות הגוף לטבילה זו מידית ומורגשת.
השהיה במים החמים (30-40 מעלות צלזיוס), תוך השענות על זרמי המים המעסים את הגוף מייצרת מיד הרגעות הנובעת מהרפיית השרירים, המוחזקים במתח גבוה מהרצוי לאורך היום.

הרפיית השרירים היא התופעה הראשונית, אך רחוקה מלהיות התופעה הראשונה לשחרור הלחצים, שחרור עמוק המגיע עד לנימים הקטנים ביותר. הגוף שלנו פועל בכיווץ והרפיה. סטרס הוא כיווץ, וככל שנרפה יותר, כך רמת הסטרס תרד.
הירידה במתחים המצטברים בשרירים שלנו, כולל השרירים הפנימיים (כמו מערכת הנשימה והעיכול)
מאפשרת לגוף להרפות לתוך שינה עמוקה,רציפה ומלאה.

 

שינה עמוקה והרדמות קלה

המתחים המצטברים בגוף ומשתחררים בעת השהות בג'קוזי, מחזיקים אותנו ערים גם ברמת המחשבה, שכן המוח מתרוצץ ללא הרף לעשות את חלקו בפתרון המצוקות והבעיות בחיים. הרפיית הגוף כולו מאותתת למוח במנגנון מתוחכם של "משוב שלילי", כי ניתן להפסיק את הפרשת הורמוני הסטרס, וכך מתאפשרת מנוחה והרפיה גם במנגנוני המחשבה.

הירידה במתחים החשמליים במוח מאפשרת לנו להרפות מהמחשבה, ולהיכנס לתוך אותו מרחב של רוגע מחשבתי הדרוש לצלילה אל מרחבי השינה. דבר זה מאפשר שיפור מידי ביכולת שלנו להירדם, ותומך באופן ישיר ביכולת שלנו להגיע לשינה עמוקה וחסרת דאגות, כך שנתעורר רעננים ומלאי חיוניות ליום שלפנינו. 

 

 

שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
Please reload

עשוי לעניין אותך

איך ליהנות מג'קוזי חם בקיץ הישראלי?

May 18, 2018

1/7
Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

ארכיון
Please reload

חפש לפי תגיות